Otázky a odpovědi

Zajímá vás, jak to funguje, jaké jsou ceny energií a poplatky? Odpovědi na tyto a další otázky najdete níže. Pokud jste nenašli, co jste hledali, zeptejte se nás, rádi Vám odpovíme.

Potřebuji poradit
Sysel Energie - Partneři

Jak probíhá změna

    • Chci přejít k Syslovi, musím vlastnit fotovoltaickou elektrárnu?

      Abychom vám zajistili co největší úsporu vašich nákladů s Fér tarifem od Sysla, je zapotřebí mít nainstalovanou fotovoltaickou elektrárnu na rodinném domě, popřípadě chtít nainstalovat fotovoltaickou elektrárnu.

    • Jak přejít k Syslovi?

      Pokud máte zájem o dodávku a výkup přetoků od Sysla, můžete nás kontaktovat emailem podpora@syselenergie.cz nebo telefonicky na číslo 727 800 181, 727 800 188. Dále nás můžete kontaktovat přes formulář, který naleznete na našich webových stránkách.

    • Za jak dlouho budu moct odebírat elektřinu od společnosti Sysel?

      Záleží na typu uzavřené smlouvy s vaším stávajícím dodavatelem, zda máte uzavřenou smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. U smluv na dobu neurčitou bývá většinou výpovědní lhůta 3 měsíce, která začíná plynout od prvního dne následujícího měsíce po podání výpovědi. U smlouvy na dobu určitou se musíte řídit přesným datem určeným ve smlouvě, aby nedocházelo k porušení smlouvy a následným sankcím. Datum zahájení odběru u naší společnosti musí plynule navazovat na ukončení smlouvy u stávajícího dodavatele. Informaci o datu ukončení stávající smlouvy nám, prosím, sdělte s dostatečným předstihem s ohledem na podmínky smlouvy. V případě již vypovězených smluv nám informaci sdělte alespoň 1 měsíc před požadovaným termínem zahájení dodávek od naší společnosti.

    • Jakým způsobem zjistím výpovědní lhůtu u stávajícího dodavatele elektřiny?

      Délka výpovědní lhůty je uvedena ve smlouvě s vaším současným dodavatelem. V případě, že nemůžete najít smlouvu nebo výpovědní lhůtu uvedenou ve smlouvě, lze zjistit výpovědní lhůtu na zákaznické lince vašeho stávajícího dodavatele, stačí znát pouze vaše zákaznické číslo, které naleznete na každém vašem vyúčtování anebo postačí vaše údaje, které bude požadovat operátor vašeho stávajícího dodavatele.

    • Z čeho se skládá platba za dodávku elektřiny?

      Platba za dodávku elektřiny se skládá ze dvou částí, a to z regulované části a neregulované části. Platbu za regulovanou část elektřiny udává Energetický regulační úřad a nemůže být nijak ovlivněna dodavatelem. Regulovaná část zahrnuje zejména poplatky za distribuci, systémové služby, platba za činnost Operátora trhu (OTE) a daně.
      Platba za neregulovanou část (obchodní) elektřiny není státem regulovaná. Zákazník má možnost volby si vybrat mezi jednotlivými dodavateli elektřiny, kteří nabízejí různé ceny. Tuto část ceny si stanovuje každý dodavatel sám.

    • Z čeho se skládá Fér tarif od Sysla?

      Fér tarif od Sysla se skládá z ceny na burze, predikce a stálé měsíční platby.
      Cena na burze je přesná cena za odebranou MWh po hodinách, za kterou se na burze obchoduje, bez vedlejších přirážek a poplatků. Tato cena zaručuje, že zákazník dostane přesně to, co je v danou chvíli zobchodováno na burze, nic víc nic míň. Cena elektřiny na burze se uvádí v eurech a přepočítává se na koruny aktuálně platným středovým kurzem České Národní Banky.
      Cena za predikci je maximálně 7 % z ceny na burze a nakoupeného množství. Tato částka vychází z instalace Smart router, který dokáže dané procento snižovat v čase. Sysel umí díky nejmodernějším algoritmům oproti tradičním dodavatelům snížit tuto cenu na minimum.
      Stála platba je měsíční platba ve výši 248 Kč/měsíc, která v sobě zahrnuje nezbytné náklady spojené se vstupem na burzu a obchodem na ní.

    • Přecházím k Syslovi. Kdy mám začít platit zálohy a na jaký účet?

      Doporučujeme platit zálohy ve stejné výši jako doposud a podle prvního vyúčtování od nás si výši záloh dle potřeby upravíte. Částku budete zasílat na číslo účtu, které vám předáme se všemi příslušnými dokumenty.

    • V jakých intervalech mi bude chodit vyúčtování?

      Fakturace probíhá každý měsíc, což zajišťuje pro zákazníka maximální přehled, za co zákazník platí.

    • Na jak dlouho se uzavírá smlouva se Syslem?

      Zákazník si může vybrat Smlouvu buď na dobu neurčitou nebo na dobu určitou.
      V případě smlouvy na dobu neurčitou je zákazník oprávněn ukončit Smlouvu bez uvedení důvodu výpovědí. Výpovědní doba činí 2 měsíce. Výpovědní doba začíná běžet první den měsíce následujícího po měsíci, v němž byla společnosti Sysel doručena.
      V případě smlouvy na dobu určitou se Smlouva sjednává na 24 měsíců. Doba trvání závazku se počítá ode dne zahájení dodávek elektřiny. Smluvní vztah založený touto Smlouvou končí uplynutím sjednané doby určité. Pokud však kterákoliv ze smluvních stran nejpozději 90 dnů před uplynutím doby sjednané ve smlouvě neoznámí písemně druhé smluvní straně, že nehodlá ve smluvním vztahu pokračovat, dochází k automatickému obnovení smluvního vztahu na dobu neurčitou.

    • Pokud vlastním fotovoltaiku na svém domě, mohu vám prodat přebytky?

      Ano. Pokud odebíráte elektřinu od naší společnosti, tak u nás zároveň můžete prodávat své přebytky, které od vás vykoupíme za tržní cenu.

    • Jakým způsobem se přebytky měří?

      Odběrné místo vaší fotovoltaiky by mělo být osazeno průběhovým měřením spotřeby, které udává dodávky elektřiny do sítě. Tento proces je zcela automatický, proto nemusíte nic hlásit a o nic se starat.

Potřebujete poradit?

E-mail

info@syselenergie.cz

po - pá 8:00-16:00

Chci jít k Syslovi

Kontaktujte Sysla a staňte se součástí naší skupiny i vy a šetřete co to jen jde.

info@syselenergie.cz Napište nám